Op deze blog kan je vanaf nu de avonturen van onze viervoeters volgen, mijn avonturen in de keuken, en op de naaimachine.
Filmpjes, foto's en vrolijke verhalen vol lekkers, handigs & kattenkwaad!
Zoals we het graag hebben dus.

Cirkelsjaal tutorial

DIT is zonder twijfel mijn nieuwe verslaving!


Wilt u ook zo'n verslavende leuke sjaal maken aan de hand van een duidelijke omschrijving?

Schitterend, lees dan vooral verder!

Neem je stuk stof naar keuze..
Licht, soepel, zacht,..
Afmeting: 1m x 1,40m
(was het bij mij, neem vooral de afmetingen die je zelf wilt..)


Speld de langste zijden vast, 
met de goede kanten van de stof op mekaar 
(lees: Vouw ze dubbel OP de mooiste kant!)


Onderaan deze foto zie je een klein stukje van de goede kant,
om duidelijk te maken welke ik bedoel..


Naai ze (netter dan mij misschien) aan mekaar,
Zigzag, rechte steek, bollekes & sterrekes.. wat je wilt!


Keer nadien de 'sjaal' om, zodat je de goede/mooie kant weer ziet.

Nu komt het!

Neem 1 kant vast, trek deze dubbel, zodat de een soort van mouw krijgt.

 Hier zie je dat beide uiteinden op mekaar liggen,
de goede/mooie kant van de stof zit ook weer naar binnen!

Zoals je hier ziet.


Pin vast en naai deze aan mekaar,
MAAR!
Naai nog niet volledig dicht!


Laat een opening van +- 10 cm (dit is geen luxe!)

Draai nu de sjaal terug binnenstebuiten, 
door deze opening van +- 10cm.


Op het einde zie je dan de 'verkeerde kant/achterkant' verdwijnen in de sjaal,
Geen paniek als je zo'n knotsje hebt zoals ik hierboven op foto.
Eens goed schudden en je sjaal valt open tot een rechthoek.



 Dan naai je dit dicht.
Met de hand, met de machine, met een tube superglue,
Naai er een bloemmetje, sterretje, vierkantje, olifantje op,..
 whatever floats your boat!







En dan heb je een nette, mooie, superwarme, heerlijke sjaal!

Maak er dan nog een stuk of 50 en amuseer jezelf!

2 opmerkingen:

  1. dank je, was al effe op zoek naar een goede uitleg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat ik kon helpen! Je mag altijd een foto sturen van je cirkelsjaal eens hij af is!

      Verwijderen